Ciabatta şi Baghete umplute (Video)

Ciabatta şi Baghete umplut

Dacă urmăreşti BLIDUL de ceva vreme, ştii deja că nu îmi place să îmi petrec prea mult timp în bucătărie şi asta nu pentru că m-aş putea simţi izolată în acest spaţiu.
Nu este cazul! Am o bucătărie deschisă, care comunică din punct de vedere al spaţiului, cu locul de luat masa şi cu livingul.

Îmi place să îmi folosesc timpul „liber” în alte feluri. Să citesc, să mă plimb, să lucrez (ştiu sună ciudat, asta cu: „să lucrez”, dar eu mi-am transformat unul din hobby-uri, în profesiunea mea „de vis”).

În concluzie, îmi place să fiu eficientă în bucătărie. Se pare că asta „se ia”, pentru că de data asta soţul meu este protagonistul. Lui îi place să modeleze coca. Pentru el aluatul este un fel de lut şi crede-mă este foarte bun la „modelaj”.


Tema este: Un singur aluat, două creaţii...

ALUATUL:
Ingrediente:
    • 1 kg. Faină de grâu (tip 650);
    • 7 g. Drojdie uscată;
    • 1 linguriţă sare grunjoasă;
    • 735 ml. Apă la temperatura camerei;

Mod de preparare:

    • Amestec într-un castron, apa cu drojdia, până ce drojdia se dizolvă;
    • Adaug, făina, apoi sarea;
    • Amestec ingredientele, până obţin un aluat, „uşor” moale;
  • Las aluatul să se odihnească douăzeci de minute, apoi îl modelez şi împachetez, aducând marginile spre centru (vezi video). În tot acest timp aluatul se va „înmulţi”, cum zicea bunica mea;
    • Repet procedura de trei ori, apoi împart aluatul în două părţi egale:
             1. prima parte o transfer în tava pentru copt prima creaţie;
             2. a doua parte o acopăr cu o folie alimentară şi o păstrez în frigider, până îi vine rândul (asta poate fi şi a doua zi);

Iar acum partea frumoasă a lucrurilor:

CIABATTA:
    • Aşez prima jumătate din întreaga cantitatea de aluat, pe tava acoperită cu hârtie de copt, unsă cu puţin ulei vegetal (ca să nu alunece de pe tavă);
    • Întind aluatul astfel încât să acopere toată tava (vezi video);
    • Las aluatul să se odihnească treizeci de minute, timp în care acesta îşi va găsi locul, va creşte în volum şi va dezvolta bule frumoase de aer;
    • Îmi ud degetele cu puţină apă şi apăs cu vârfurile, adâncituri în aluatului, apoi distribui un fir de ulei vegetal (de preferat de măsline), pe toată suprafaţa acestuia. Uleiul va aluneca graţios în alveolele create de mine, cu degetele;
    • Presar câteva seminţe de in, peste aluat şi puţină sare grunjoasă;
    • Pun tava astfel pregătită, la copt, în cuptorul încins la 180oC, timp de 40 de minute (timpul şi temperatura de coacere diferă, în funcţie de cuptor);
    • După ce s-a aurit bine coca, o las să se răcească pe un grătar, apoi o tăi în căte bucăţi am nevoi.
      
      Abia acum creaţia mea se poate numi CIABATTA.
      Mai precis, creaţia Soţului meu!


BAGHETE UMPLUTE:
Ingrediente:
    • 1 Ceapă verde;
    • 1 ceapă albă;
    • 1 morcov;
    • 1 păstârnac;
    • ghimbir;
    • 3 căţei de usturoi;
    • 2 ouă;
    • 1 cană de carne de porc;
    • sare.

Ingrediente, Baghete Unplute

Mod de preparare:

    • Tăi cubuleţe, legumele, mărunţesc ghimbirul şi usturoiul şi le aşez într-un bol;
    • Toc carnea şi o adaug peste celelalte ingrediente;
    • Călesc totul, în tigaie, la foc mediu, până ce carnea se albeşte, iar legumele se caramelizează, păstrându-şi totodată fermitatea. Toată compoziţia va avea ocazia să se desăvârşească în cuptor, mai târziu;
    • Adaug un ou întreg şi albuşul de la cel de al doilea (păstrez un gălbenuş pentru mai târziu);
    • Amestec bine toate ingredientele;
      
      Acum e rândul celei de a doua jumătăţi, din întreaga cantitatea de aluat, cea pe care am păstrat-o în frigider. Acesta a crescut, chiar dacă a stat la rece, câteva ore;
      
    • Dacă aluatul este prea moale sau lipicios, mai adaug făină până când acesta poate fi întins cu uşurinţă pe planşetă;
    • Împart aluatul în şase părţi egale, apoi întind câte o foaie, groasă de jumătate de centimetru şi îi dau formă de pătrat (vezi video);
    • Aşez umplutura de-a lungul uneia din laturile aluatului, apoi împachetez întreaga foaie de aluat peste umplutură, până obţin o baghetă cu capetele îndoite spre interior;
    • Repet procedura cu toate celelalte cinci bucăţi de aluat;
    • Aşez baghetele în tava acoperită cu foaie de copt;
    • Ung baghetele cu gălbenuşul de ou pe care l-am păstrat mai devreme, apoi presar seminţe de in:
    • Coc baghetele în cuptorul încins la 180oC, timp de 40 de minute (timpul şi temperatura de coacere diferă, în funcţie de cuptor);

Acum că BAGHETELE UMPLUTE s-au răcit, pot fi savurate pe îndelete, împreună cu un ceai delicios de Roşcove.

Îţi voi povești altă dată despre asta...

...Şi pentru că toate preparatele au un gust delicios, de-acum va găti doar El... Minunatul meu Bucătar personal...

YouTube Video:

Ciabatta şi Baghete umplut

Te invit să vizitezi noul nostru canal de YouTube, BLIDUL


Arya

Comentarii

Cele mai citite articole: