DOUĂ DINTR-O LOVITURĂ sau Brioşe cu legume şi Chifle cu făină de in (Video)

DOUĂ DINTR-O LOVITURĂ sau
Brioşe cu legume şi Chifle cu faină de in


Îmi place tema asta: Un singur aluat, două creaţii...

Ştii de ce?
Pentru că, pentru mine, înseamnă mai puţin timp petrecut în bucătărie.

Atunci când prepar mai multe feluri de mâncare de odată, folosesc timpul în mod eficient, iar momentele dintre etapele gătitului, în care trebuie să aştept să fiarbă sau să se coacă câte ceva, dispar, pentru că sunt completate de o altă etapă, a altui preparat.

Inteligent şi eficient, nu?

Iată că am ajuns să repet tema din preparatul anterior: Un singur aluat, două creaţii...

ALUATUL:
Ingrediente:
  • 1/2 kg. Faină de grâu (tip 650);
  • 4 g. Drojdie uscată;
  • 1/2 linguriţă sare grunjoasă;
  • 375 ml. Apă călduţă;

Mod de preparare:
  • Amestec într-un castron, apa cu drojdia, până ce drojdia se dizolvă;
  • Adaug, făina, apoi sarea;
  • Amestec ingredientele, până obţin un aluat, omogen;
  • Las aluatul să se odihnească douăzeci de minute, apoi îl modelez şi împachetez, aducând marginile spre centru (vezi video). În tot acest timp aluatul se va „înmulţi”, cum zicea bunica mea;
  • Separ din întreaga cantitate de aluat, şase bile de trei centimetri în diametru, pentru primul preparat;
  • Cantitatea de aluat care a rămas, va sta la loc călduţ, la dospit.

Primul preparat:

BRIOŞE CU LEGUME:
Ingrediente:
  • 1 ceapă mică sau jumătate de ceapă mare;
  • 1 morcov;
  • frunze de usturoi verde (eu l-am recoltat din ghiveciul din fereastra bucătăriei mele);
  • mazăre din conservă sau proaspătă;
  • 2 ouă întregi, de găină.

Mod de preparare:
  • Îmbrac în hârtie de copt, marginile fiecărei alveole a tăvii pentru brioşe (asta pentru că alveolele nu sunt suficient de adânci pentru preparatul meu);
  • Aşez fiecare din cele şase bile de aluat în alveola sa, apoi presez aluatul din centru spre margini şi obţin şase „coşuleţe” pregătite să fie umplute cu legume (vezi video);
  • Tai ceapa şi morcovul cubuleţe, apoi frunzele de usturoi verde;
  • Aşez în fiecare „coşuleţ”, câte o lingură de boabe de mazăre, apoi ceapa şi apoi morcovul;
  • Peste legume adaug câteva linguri de ou bătut, apoi presar câteva fire de usturoi verde, mărunţit;
  • Dacă doreşti poţi adăuga, câteva seminţe. Eu am folosit seminţe de in (au Omega 3 şi o mulţime de minerale);
  • Pun tava astfel pregătită, la copt, în cuptorul încins la 180oC, timp de 40 de minute (timpul şi temperatura de coacere diferă, în funcţie de cuptor).
Brioşe cu legume


Cât timp se vor coace BRIOŞELE CU LEGUME, mă ocup de cel de al doilea preparat:

CHIFLE CU FĂINĂ DE IN:
Ingrediente:
  • 1 cană de făină din seminţe de in (seminţe de in, măcinate în aparatul de măcinat cafea sau în blenderul de mare viteză);

Mod de preparare:
  • Peste aluatul rămas, adaug făina de in, în trei etape, şi împachetez aluatul, astfel încât aceasta să fie bine încorporată;
  • împart aluatul în şase părţi egale (vezi video), apoi formez bile, bine tensionate, aducând larginile bilei spre interiorul acesteia;
  • Aşez cele şase bile pe tava acoperită cu hârtie de copt şi le mai las să se odihnească câteva minute (până se va elibera cuptorul);
  • Coc CHIFLELE în cuptorul încins la 180oC, timp de 40 de minute (timpul şi temperatura de coacere diferă, în funcţie de cuptor);

Acum CHIFLELE se rumenesc cu plăcere la căldura din cuptor, este timpul să mă ocup de BRIOŞE:

Scot fiecare Brioşă din alveola ei şi o dezbrac de hârtia de copt cu care a fost îmbrăcată;

Aşez BRIOŞELE CU LEGUME pe platoul cu care le voi servi.

...Până ce CHIFLELE se rumenesc, pregătesc cafeaua.


Ce a fost aşa de greu?
Am „Două dintr-o lovitură!”... chiar trei dacă iau în calcul şi cafeaua:
  1. Şase BRIOŞE CU LEGUME, frumoase ca nişte vedete de cinema;
  2. Şase CHIFLE CU FAINĂ DE IN, pufoase, cu gustul şi parfumul celor din copilăria mea;
  3. O cafea dulce şi tare (aşa cum îi place soţului meu)...

Acum e timpul să ne bucurăm...

Te invit să vizitezi noul nostru canal de YouTube, BLIDUL

Arya
 
 

Comentarii

Cele mai citite articole: