Răsucită de Casă | DINTR-UN KG DE FĂINĂ | BLIDUL

 

Răsucită de Casă  |  DINTR-UN KG DE FĂINĂ  |  BLIDUL

Ai și Tu pofte, așa fără nici un motiv?
Ei bine, eu mai am câteodată și nu e vorba de acele pofte... ști tu...
Pur și simplu, nu m-am mai bucurat de mult, de o felie de pâine neagră, de casă, dulceagă, care miroase îmbătător, ca in copilăria mea...

Ingrediente:

  •   1kg făină de grâu (făină integrală);
  • · 8 linguri de făină din semințe de in;
  • · 7 g drojdie uscată;
  • · Sare;
  • · 650 ml apă călduță;

Mod de preparare:

  •   Așez într-un bol încăpător, (bolul în care frământ aluatul), faina integrală de grâu, drojdia uscată (în mijlocul bolului), sarea (pe marginea bolului, peste făina de grâu), făina din semințe de in (semințe de in, proaspăt măcinate în blender), apoi adaug apa călduță;
  • · Amestec ingredientele cu o furculiță, apoi le răstorn cu o paletă (ragletă) pentru aluat, până când se leagă totul;
  • · Frământ aluatul, până când nu se mai lipește de degete, apoi îl acopăr cu o folie alimentară și un șervet din pânză și îl las la dospit 60 de minute. În timpul dospirii, aluatul își dublat volumul;
  • · Presar făină pe marginea bolului (vezi video), astfel desprind mai ușor aluatul de bol;
  • · Împart aluatul în patru părți egale și formez patru baghete de lungimea tăvii (unsă cu ulei vegetal), pe care le așez, una lângă cealaltă;
  • · Răsucesc baghetele, două câte două, apoi unesc cele două răsucituri, la un capăt și formez un melc aducând unul din capete spre mijlocul tăvii, iar celălalt capăt îl înfășor în jurul primului, în formă de cochilie de melc (vezi video);
  • · Acopăr aluatul cu o folie alimentară și un șervet de pânză și îl las la dospit (a doua dospire), 60 de minute;
  • · Ung melcul răsucit, cu ulei vegetal, astfel pâinea se va rumeni frumos în timpul coacerii;
  • · Introduc în cuptor, la copt, melcul răsucit, 60 de minute, la 180oC;
  • · Scot din cuptor tava cu Răsucita de Casă, de acum rumenă și frumoasă și o las să se răcească complet;

...Așteptarea mi-a fost răsplătită!...

Acum am tot ce îmi trebuie să îmi astâmpăr pofta de pâine neagră (integrală) cu cremă de brânză și roșii...
Un Deliciu!...

 YouTube Video:

Răsucită de Casă  |  DINTR-UN KG DE FĂINĂ  |  BLIDUL

Urmărește-ne îndeaproape articolele BLIDUL și rețetele video BLIDUL
Te invit să vizitezi noul nostru canal de YouTube, BLIDUL. 

Arya




Comentarii

Cele mai citite articole: