Pita MEI




Nu sunt „fan” pâine dar în anumite situații o accept, iar atunci când o fac simt nevoia să-i aduc o notă personală.

Așa se face că pâinea făcută de mine este de fiecare dată altfel, în funcție de ingredientele pe care le am la dispoziție și de instrumentele la care am acces. Iar atunci când nu am la dispoziție un cuptor indiferent de tipul acestiuia, folosesc un aparat de făcut vafe. Straniu, nu?

Ingrediente:
  • 500 g făină integrală;
  • 350 ml apă călduță;
  • 70 g unt;
  • 1 linguriță de drojdie uscată;
  • 1 lingură de semințe de chimen, zdrobite;
  • 1 praf de sare grunjoasă, măcinată;

Mod de preparare:
  • Așez făina cernută într-un vas din ceramică (sticlă sau porțelan), adaug sarea, semințele de chimen și amestec pulberile cu ajutorul unei furculițe;
  • Într-un alt recipient dizolv drojdia în apa călduță, apoi o torn peste făina pregătită mai devreme;
  • Amestec încet, la început cu furculița până când compoziția capătă fermitate, apoi încep să frământ cu mâna până ce aluatul se va dezlipi de pe degete;
Dacă aluatul este prea tare poți adăuga în timpul frământării puțină apă călduță. Dacă aluatul este prea moale și nu ți se desprinde de pe degete, adaugă puțină făină.

Ți se poate întâmpla oricare dintre cele două situații, în funcție de tipul de făină integrală pe care îl folosești, de cantitatea de tărâțe pe care o conține.

Atunci când te vei hotărâ să folosești un singur tip de făină, îți va fi ușor să dozezi cantitatea de apă optimă, datorită experienței. Până atunci însă, vei experimenta...

  • E timpul să transfer compoziția pe o suprafață plană, presărată cu făină și să continui frământatul până ce aluatul va căpăta elasticitate și va deveni lucios;
  • Formez din aluatul bine frământat, o bilă pe care o împart în patru părți egale, apoi fiecare sfert de cerc încă o dată, în două. Astfel voi obține opt porții egale ca mărime.
  • Formez din cele opt bucăți de aluat câte o bilă mai mică și o așez pe o tavă presărată cu făină, acopăr cu un șervet curat din pânză și las pituțele la dospit, la temperatura camerei, timp de 2 ore;
  • Pun aparatul de făcut vafe, la încălzit;
  • Întind cu sucitorul prima pituță presărând suprafața de lucru, cu făină;
  • Întind lipii de forma și dimensiunea potrivită cu aparatul meu de făcut vafe;
  • Ung cu unt baza aparatului și așez lipia, apoi ung cu unt interiorul capacului și închid aparatul;
  • Pita Mei este gata atunci când capătă o culoare aurie, ca cea de plăcintă coaptă;
  • Scot Pita Mei din aparat și procedez, pe rând, cu toate pituțele care mi-au mai rămas.

Dacă la prepararea pituțelor vei antrena toată familia, așa cum se întâmplă la sfârșit de săptămână, atunci când vă adunați la „un grătar”, vă veți distra la fel de bine realizând pituțe rumene și delicioase, adică Pita MEI.

Dar dacă ungi Pita MEI cu mujdei gros și lucios vei obține o gustare minunată, dacă vei asocia Pita MEI unui șir întreg de rondele de dovlecei, coapte tot la aparatul de făcut vafe, vei obține un fel de mâncare complet, gustos și îndelung savurat.

Creativitatea este o stare. Păstrează această stare cât mai mult timp posibil, apoi cu timpul, vei Fii Starea Însăși.

Arya


🝣

Comentarii

Cele mai citite articole: