Câteva recomandări


Pentru o viață sănătoasă și echilibrată, pentru a vă păstra cât mai mult tinerețea, sunt puse în evidență câteva recomandări utile:

- dormiți 6 - 7 ore pe noapte, pe un pat nu prea moale și cu pernă subțire. Dacă este posibil, este bine să nu dormiți aceste ore ziua, pentru că, în timp, acest procedeu dezechilibrează  sistemul imunitar și conduce la îmbătrânirea prematură. Când vă duceți la culcare, uitați griji și fiți cât se poate de relaxați. Masa trebuie luată cu cel puțin trei ore înainte de culcare;

- dormiți cât mai mult timp pe partea dreaptă. Dacă dormiți pe partea stângă, plămânii, stomacul și ficatul vor apăsa pe inimă, obosind-o și contribuind la apariția bolilor cardiace;

- dimineața la trezire, este bine să vă intindeți corpul. Această intindere elimină toxinele, activează circulația în muschi și în țesuturi, făcând-o mai rapidă. Dacă observăm comportamentul unei pisici, constatăm că primul lucru pe care îl face după ce se trezește este să își întindă bine corpul, activându-și în mod natural circulația. Deci, după ce vă treziți, rămâneți în pat câteva minute, întinzând bine brațele, spatele și picioarele. Nu contează modul în care o faceți, important este să improvizați mișcările, fără un stil anume, dar să vă întindeți cât mai bine. După ce v-ați întins, relaxați-vă câteva minute fără să vă ridicați din pat. Înainte de a vă ridica, mișcați puțin degetele de la picioare, mișcând degetul mare, din față către spate de mai multe ori. Mișcarea degetelor de la picioare stimulează ficatul și toți nervii corpului, optimizând funcționarea întregului organism;



- imediat dupa ce vă ridicați din pat, beți un pahar cu apăla temperatura camerei;

- nu uitați că micul dejun este ce cea mai importantă masă a zilei;

- mâncați încet în liniște, introducând cantități mici în gură și mestecându-le cât se poate de bine. Atunci când mâncați, este bine să stați jos, căci dacă stați în picioare, sunteți tentați să mâncați mai mult. Mâncați echilibrat și fără excese;

- în timp ce mancați, nu citiți și nu urmăriți programele la televizor;

- consumați zarzavaturile și fructele crude sau preparate prin înăbușire, pentru a le păstra valoarea nutritivă;

- reduceți sarea, dulciurile, grăsimile animale, mâncarea gătită îndelung, înghețata, conservele și tot ce este artificial;

- evitați mâncarea prea fierbinte sau prea rece;

- evitați cafeaua, alcoolul, drogurile, sucurile artificiale, folosind ceaiuri din plante;

- evitați uleiurile rafinate - optați pentru uleiul de măsline;

- evitați să mâncați dacă sunteți nervoși, obosiți, agitați sau dacă nu vă este foame;

- evitați să beți apă în timp ce mancați. O jumătate de ora înainte de masă și o ora după masă, nu beți apă;

- postiți o zi pe săptămână. În acea zi beți doar lichide: apă, sucuri de fructe, sucuri de legume sau ceaiuri de plante cu lămâie. Este un mijloc excelent de detoxifiere a organismului și de repaus al aparatului digestiv;

- beți cel putin 6-8 pahare de lichid pe zi, preferând ceaiurile de plante în locul băuturilor răcoritoare;

- respirați adânc și țineți spatele drept. Faceți zilnic gimnastică timp de 10 minute, alegând exerciții pe care le puteți executa și care să nu vă obosească excesiv;

- păstrați o distanță adecvată când vă uitați la televizor, evitând să stați mult timp în fața televizorului;

- faceți apel la medicamente numai la recomandarea medicului, evitând excesele;

- păstrați o igienă riguroasă.

În concluzie, cu puțină atenție, cu mici modificări în stilul de viață, fiecare dintre noi poate fi mai sănătos, mai tânăr, mai fericit.

Articol scris de Prof. Univ. Angela Elena Beju



Comentarii

Cele mai citite articole: