Budincă de Orez cu Legume


Astăzi, mi-am rezervat mai mult timp pentru prepararea mesei de prânz. Este una din acele zile, în care am nemărginita răbdare și o poftă nebună, de ceva ce nu am mai mâncat de mult timp. Îmi este dor de un preparat, făcut la cuptor, îmi este dor de mirosul de copt, ușor dulceag, răspândit în toată casa. Îmi este dor de senzația de acasă, pe care mi-o creează aromele din bucătărie. Îmi este dor să savurez bucatele aburinde, din farfurie, la lumina palidă a lumânării, alături de oameni dragi mie.

Probabil că te cuprind și pe tine astfel de doruri, câteodată… 

BUDINCĂ DE OREZ CU LEGUME
* 1 cană de orez fiert,
* 4 cartofi curățati de coajă și tăiați cubulețe,
* 1 cană de conopidă, tăiată mărunt,
* 1 morcov tăiat cubulețe,
* 1 ceapă tăiată rondele,
* 1/2 praz tăiat felii,
* 3 căței de usturoi,
* 3 felii de lămâie,
* 1 felie groasă de ghimbir, tăiată mărunt,
* 1 ceșcuță cu ulei de măsline presat la rece,
* 1/2 ceșcuță cu frunze de cimbru uscat și mărunțit,
* sare grunjoasă, măcinată,
* piper negru, măcinat.


Pentru că orezul este deja fiert, (îți amintești de trucul de care îți spuneam în eposodul trecut?), îmi rămâne să mă ocup de celelalte ingrediente.

Fierb cartofii doar pe jumătate, pentru ca mai apoi, să se desăvârșeacă prepararea lor în cuptor. În același timp, așez în tigaie, conopida, morcovul, ceapa, prazul, cățeii de usturoi tăiați mărunt, ghimbirul, sarea și piperul, împreună cu o parte din uleiul de măsline și le călesc la foc mare, doar atât cât să se îmbine gusturile, dar să rămână crocante.

Când toate acestea sunt pregatite, le amestec într-un castron mare, în care adaug, cimbrul și amestec bine, apoi rastoen totul într-o tavă deja unsă cu ulei de măsline. Ornez budinca cu felii de lămâie și pun tava la copt.
Aștept cu nerăbdare să simt aroma ingredientelor coapte și decid că sunt gata, doar atunci când am obținut o crustă aurie și crocantă.
Și pentru că îți spuneam că fiecare masă, îmi place să conțină, cel puțin un fel de mâncare preparat din crudități, iată o salată delicioasă, ușor de preparat…

SALATĂ VERDE CU ȚELINĂ ȘI PRAZ

* 1 salată verde,
* 1/2 praz tăiat felii,
* 4 felii de țelină, rădăcină, tăiate baghete subțiri,
* 1 felie de lămâie, tăiată mărunt,
* un cațel de usturoi, tăiat mărunt,
* sare grunjoasă, măcinată și piper negru,
* ulei de măsline presat la rece.

Ador salata verde în diverse combinații. O folosesc pe post de garnituri la aproape toate mese, chiar și la supele mele de crudități pe care le mănânc în special la masa de seară. Despe supe crude, în episodul următor. Cât despre salata verde, sau lăptuca, e bine să știi, că este un bun emolient în bronșite, astm, tuse convulsivă, sedativ în psihastenie, insomnie, hipoglicemiant în diabet, analgezic în menstruații dureroase, iar ca aperitiv, la începutul meselor, stimulează glandele digestive. Salata verde este răcoritoare, depurativă, laxativă, drenoare hepatică și cu efecte notabile în remineralizare. Este o importantă sursă de vitamine și minerale. Dacă nu i-ai dat prea multă atenție până acum, e momentul să o faci, pentru că, salata verde, are un gust minunat, pe care îl vei ține minte, iar de aici înainte, e rândul tău să experimentezi.

Acum, că știm cât de importantă este lăptuca, o desfac cu blandețe, frunză cu frunză, o spăl sub jet de apa rece, o tai și o așez în castronul în care urmează să adaug și celelalte ingrediente: prazul, țelina usturoiul, sarea și piperul, felia de lămâie mărunțită, apoi stropesc cu uleiul de măsline pentru a-i da strălucire. Și într-adevăr salata mea devine strălucitoare…

Acum e timpul să așez în farfurie, bunătățile de care îți vorbeam la începutul poveștii noastre. Abia aștept aprecierile oamenilor dragi mie, care vor savura din bucate…

Arya

Comentarii

Cele mai citite articole: