Desert cu Nucă de Cocos și Lămâie


La fel ca tine, am și eu zile cu efort susținut, zile în care simt nevoia de “ceva bun”, între mese. Și asta se întâmplă pe la 4-5 după amiaza. îmi este de folos un preparat simplu, ușor de realizat și în timp cât mai surt.

Iată ce fac, să-mi satisfac nevoia unui supliment energetic:

DESERT CU NUCĂ DE COCOS ȘI LĂMÂIE
* 1 castron de mărime medie, cu orez fiert,
* 1 lingură de cacao crudă,
* 1 lingură de miez de nucă de cocos dezhidratată,
* 2 felii de lămâie,
* 1 lingură de miere de albine,
* 1 linguriță de ulei de susan.

Iată unul din deserturile mele preferate. Aroma minunata de lămâie răcorește combinația reușită de gust de cacao cu miez de nucă de cocos și ulei de susan. Îmi plac deserturile ușor acrișoare, iar lămâia îți face foarte bine treaba în desertul meu. Folosesc lămâia în multe preparate și pentru că, are proprietăți terapeutice extraordinare. Pe lângă faptul că, așa cum știm cu toții, conține Vitamina C, este și o sursă importantă de Vitamina A, B1, B2, B3, PP, acizi: citric și malic, glucide: glucoză si fructoză direct asimilabile, zaharoza, săruri minerale și oligoelemente: Calciu, Fier, Siliciu, Fosfor, Mangan, terpine etc. De aceea ajută în demineralizare, creștere, convalescență, diferite infecții: pulmonare, intestinale, stări febrile, astenie, inapetență; reumatisme, gută, scorbut, fragilitate capilară, hemofilie, paraziți intestinali și multe altele.

În mod obișnuit îmi prepar o cantitate mai mare de orez, fiert atât cât să nu distrug în întregime fibra (așa ca la pastele italienești) și îl păstrez în frigider, într-o caserolă din sticlă, cu capac. În felul acesta, am la îndemână, ori de câte ori am nevoie, cantitatea dorită, gata preparată de orez, pentru orice combinație, care îmi trece prin minte. 

Desertul meu poate fi pregătit în mai puțin de 5 minute: îmi așez într-un castron din lemn, cantitatea dorită de orez, peste care presar cacao crudă, de cea mai bună calitate, apoi nucă de cocos deshidratată, lămâia tăiată în bucățele foarte mici cu tot cu coajă, iar la final adaug o lingură mare cu miere și îi dau strălucire cu câteva picături de ulei de susan. 

Crede-mă că este un adevărat Regal de gusturi și arome!… și toate acestea,… îți vine să crezi?… create, doar în cinci minute. Probabil că te vei simți la fel de bine ca mine, atunci când îți vei savura desertul.


Arya

Comentarii

Cele mai citite articole: