Rondele de Praz cu Legume


Îți povesteam că îmi încep ziua cu două pahare mari de apă și un coctail de fructe. Te întrebi cu siguranță dacă mi-a scăpat partea cu cafeaua. Ei bine, nu beau cafea. Poate doua cești pe an. Îmi place aroma, gustul, însă nu suntem prietene. Dacă pentru tine este important, atunci încearcă să o îndulcești cu miere achiziționată direct de la un apicultor despre care știi sigur că respectă toate regulile bunului simț în munca sa cu albinele. Că nu folosește antibiotice, substanțe chimice care nu au ce căuta în compoziția mierii, că nu conține zahăr, că stupii sunt amplasați într-o zonă nepoluată. Sunt lucruri foarte importante pentru tine și sănătatea ta. Vom mai vorbi depre miere în episoadele următoare.
Acum că ne-am lămurit cu hrana pentru prima parte a zilei, putem continua incursiunea în ale preparatului de bunătăți.
Iată la ce m-am gândit să mănanc la prânz. E bine să știi, că masa de prânz, pentru mine înseamnă între orele 12:00 si 13:00. De ce? Pentru simplul fapt, că ceea ce voi mânca la jumătatea zilei se digeră mai greu, respectiv în mai multe ore decât orice hrană nepreparată termic. Desigur, chiar și la această masă a zilei îmi prepar cel puțin un fel de mâncare din crudități, ca de pilda:


RONDELE DE PRAZ CU LEGUME

*1 praz suficient de mare în diametru, pentru a putea fi umplut,
* 4 ciuperci champinion, tăiate mărunt,
* 2 felii de țelină-rădăcina, tăiate mărunt,
* 1 morcov, tăiat mărunt, sau jumătate dacă e mai mare,
* 3 căței de usturoi,
* 2 felii subțiri de ghimbir,
* 1 ceșcuță de cafea, plină cu susan,
* 1 ceșcuță de cafea, plină cu ulei presat la rece: de floarea soarelui sau de măsline, în cazul meu,
* sare,
* piper.

Înainte de a putea folosi prazul pe post de tuburi, îndepărtez frunzele lipsite de viață, deshidratate, apoi îl tai în bucăți de aproximativ 10 cm și scot miezul (pe care îl voi folosi la alt preparat), astfel încat, să obțin 10 de tubulețe, cu rolul de a găzdui preparatul meu miraculos.

Ador prazul pentru că are acea combinație de gust de usturoi verde și ceapă verde, însă mai puțin pregnante decât cele două. Mai mult decât atât, prazul conține vitamine B și C, Fier, Calciu, Fosfor, Magneziu, Sodiu, Potasiu, Mangan, Sulf, Siliciu, chiar și celuloză și are proprietăți binefăcătoare, dacă ai suferințe precum: anemie, reumatism, artrită, gută, insuficiență renală, obezitate. Dacă ești perfect sănătos, fii sigur că vei fi ferit de toate acestea, folosindu-l în modul tău de a te hrăni.
Acum că am pregătit prazul pentru umplut, este momentul să preparăm pasta pe care o va conține.
Amestec ciupercile, țelina, morcovul și feliile de ghimbir și lămâie, în blender, în așa fel, încât să obțin o pastă, pe care o voi lega apoi, cu o “maioneză” din susan măcinat în mașina de macinat cafea, la care adaug usturoiul pisat mărunt, sarea, piperul și uleiul de măsline, treptat, ca la maioneza clasică.

Odată amestecate cele două compoziții, respectiv pasta de legume și “maioneza” de susan, încep să umplu tubulețele de praz și să le așez cu grijă pe platoul meu preferat. Îmi place ca farfuria mea să arate la fel de bine, precum e de gustoasă. Și asta pentru că mă ajută să îl fac să înteleagă, pe distinsul meu creier, că a primit hrană de cea mai bună calitate și de cel mai înalt grad artistic cu putință… Description: :-) Asta îl va face, să nu îmi mai ceară altceva, după cum îl taie pe el capul.
Cât despre ornarea farfuriei, fii creativă, inventează, joacă-te cu formele și bucură-te ca un adevarat artist…
Eu prefer să mănânc rulourile de praz cu orez.
Iar la final, mă delectez cu un ceai minunat din flori de iasomie, care pe lângă aroma îmbătătoare este și unul dintre cele mai bune digestive naturale pe care le avem la îndemână. Despre asta, într-unul din episoadele următoare.
 Arya

Comentarii

Cele mai citite articole: